Amb l’aprovació de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’introdueixen diverses novetats per incrementar la participació ciutadana en el procediment d’elaboració de normes, entre les quals destaca la necessitat de sol·licitar, amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, l’opinió de ciutadans i empreses sobre els problemes que es volen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l’oportunitat d’aprovar-la, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. Per aquest motiu, l’article 133 regula la dita participació dels ciutadans.
Necessitat i oportunitat de l’aprovació del nou reglament
En virtut dels principis de necessitat i eficàcia aquesta iniciativa normativa es justifica en una raó d’interès general, obtenir una regulació envers l’accés i ús dels mitjans de comunicació com a quelcom bàsic per disposar d’unes normes que puguin resoldre i ordenar determinades situacions dels mitjans de comunicació i fixin els criteris i el procediment d’actuació de manera clara, ordenada, proporcional i transparent. El reglament és l’instrument més adequat per regular i normar aquests extrems, atesa la potestat reglamentària de què disposen els ens locals i la necessitat de dotar-nos d’una eina de caràcter reglamentari i d’obligat compliment.
Els objectius de la norma
La iniciativa normativa que es pretén amb aquest reglament conté la regulació imprescindible per atendre les necessitats a cobrir, d’una manera ajustada i sense imposar obligacions als destinataris que siguin desproporcionades.
Igualment i pel que fa al principi de seguretat jurídica, s’exerceix aquesta iniciativa normativa de manera coherent amb la resta de l’ordenament jurídic, per generar i complimentar un marc normatiu estable, clar i cert, que faciliti la seva comprensió i coneixement per part dels destinataris, amb l’objectiu que aquests siguin coneixedors i tinguin clar el contingut i l’abast de les regles del joc.
En aplicació del principi de transparència es facilitarà l’accés senzill, universal i actualitzat a la normativa mitjançant la seva publicació al web municipal i a la plataforma de la transparència, a més de les publicacions als diaris i butlletins oficials que corresponguin en la tramitació del present reglament. Es garantirà la participació activa dels potencials destinataris en l’elaboració d’aquesta norma, mitjançant la consulta popular, la informació pública corresponent i la participació política activa en fase d’elaboració del document a més de la participació que correspongui en els òrgans de consulta i decisoris que conformen la organització municipal.
Tenint en compte els objectius esmentats, el reglament haurà d’incloure els següents aspectes:
- Definir els mitjans de comunicació públics municipals objecte d’aquest reglament
- Establir les funcions dels mitjans de comunicació públics municipals
- Reglamentar el dret d’accés i d’ús per als càrrecs electes i grups municipals
La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient poden remetre les seves opinions sobre el contingut d’aquesta fitxa del 10 de maig al dia 23 de maig de 2022, emplenant la següent instància a través de la plataforma Participa 311.
Compartir