Consulta pública prèvia en relació al reglament regulador del servei de la llar d'infants municipal
Consulta sobre el reglament del servei de la llar d'infants municipal
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en normativa
Amb l’aprovació de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’introdueixen diverses novetats per incrementar la participació ciutadana en el procediment d’elaboració de normes, entre les quals destaca la necessitat de sol·licitar, amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, l’opinió de ciutadans i empreses sobre els problemes que es volen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l’oportunitat d' aprovar-la, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. Per aquest motiu, l’article 133 regula la dita participació dels ciutadans.
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El Reglament del servei de la Llar d’infants té per finalitat estructurar i fixar els criteris i el procediment per a l’accés al servei dels usuaris per tal de garantir a les persones l’accés en igualtat de condicions a totes les prestacions, així com els criteris per sol·licitar-les, justificar-les i establir els drets i obligacions corresponents al servei.
Aquesta iniciativa pretén:
- Obtenir una reglamentació adequada al marc normatiu actualment vigent.
- Detallar i descriure els conceptes, drets, obligacions i deures, tràmits i procediments que comporta el servei i l’accés dels usuaris al mateix.
Necessitat i oportunitat de l’aprovació del Reglament
L’Ajuntament ha promogut la redacció d’aquest Reglament per afrontar les següents necessitats:
- La manca de regulació o la regulació obsoleta en aspectes considerats rellevants de la prestació del servei.
- Necessitat d’actualitzar i descriure de forma detallada el procediment de sol·licitud, d’accés, etc, del servei.
- Estalviar gestions administratives i simplificar procediments.
És, doncs, oportú en aquests moments, després de l’experiència dels darrers anys, iniciar un treball tècnic incorporant-hi la visió de la ciutadania envers el servei.
Objectius de la norma
- Adaptar-se al marc normatiu.
- Descriure en detall tots els drets, deures, requeriments documentals i procedimentals que han de complir els aspirants amb dret a rebre el servei municipal.
- Simplificar criteris i procediments.
Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
El Reglament comporta una major seguretat jurídica i una major clarificació i accés a la informació per part dels usuaris i usuàries del servei.
Un plantejament basat a no abordar aquestes actualitzacions restaria pes a la voluntat expressa de l’Ajuntament d’oferir una millor publicitat i transparència en els afers referents al servei de la llar d’infants.
La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient poden remetre les seves opinions, mitjançant instància general o fer les aportacions corresponents a través d'aquesta plataforma des del dia 13 de març de 2023 fins al dia 27 de març de 2023.
Compartir: