Comissió de Festes
Espai participatiu de coordinació i implicació per a dur a terme, sobretot, la Festa Major
Sobre aquesta assemblea
Òrgan d’assessorament, coordinació, debat, consulta i presa de decisions, dedicat a l’organització de la Festa Major de Montornès del Vallès d’una manera participativa.
Tot i que abans del 2014 ja es convocava una comissió semblant, no va ser fins aquest any, que es va aprovar la seva oficialització amb el reglament específic. L’objectiu d’aquesta comissió és que les festes populars de Montornès, sobretot la Festa Major, es realitzi amb la participació i la implicació de la ciutadania (entitats, ciutadans/es...) i en un model que ho tingui en compte així.
A la comissió hi participen persones motivades i implicades en el teixit cultural, festiu i participatiu de Montornès del Vallès. Hi ha certa tendència a que les persones que s’hi impliquen de nou són més aviat joves no adolescents i socialment actius/ves.
A dia d’avui, la Comissió de Festes es dedica bàsicament a la Festa Major de cada any i temes que hi tenen a veure per context, com les campanyes de conscienciació per lluitar per unes festes lliures de sexismes, o les de moderació en el consum d’alcohol i altres drogues.
Cada any es treballa la Festa Major, com a projecte. Tanmateix, està pendent poder abordar en aquest escenari participatiu altres conteses del cicle festiu anual de Montornès.
Des de febrer a setembre es convoca la Comissió de Festes 1 cop al mes, excepte l’agost. Passat Festa Major (generalment a l’octubre), es sol convocar una reunió de valoració i recollida de propostes de millora per a l’any següent.
Les reunions solen fer-se al Casal de Cultura, quan són presencials, o en format vídeotrucada, el darrer any.
Propòsit de l'acció
La Comissió de Festes té com a objectiu principal afavorir la participació ciutadana en l’organització de la Festa Major, i altres festes populars del cicle festiu anual de Montornès del Vallès.
Fent-ho, té com a objectius secundaris per garantir la definició i, posteriorment, la consolidació d'un model propi de festes amb la imprescindible implicació de la ciutadania.
La comissió és òrgan d’assessorament, coordinació, debat, consulta i presa de decisions.
Organització interna
En formen part la regidora de Festes, el personal tècnic del departament de Cultura i Festes, les diverses entitats locals, sobretot de l’àmbit de Cultura i Festes, que han demanat o que demanin ser-hi. També s’hi poden afegir persones a títol individual, si ho demanen.
Puntualment, s’hi conviden persones professionals o altre personal tècnic, per abordar temes concrets d’interès comú.
Composició
Per a procedir a l’admissió de noves persones membres de la Comissó de Festes cal entrar una instància a l’OAC (o al registre en línia) registre oficial de l’Ajuntament.
La Comissió de Festes procedeix a nomenar les persones proposades com a membres de la Comissió, sempre que els sol·licitants reuneixin les condicions relacionades en els articles 3c i 3d del reglament vigent:
- En cas que es tracti d’una entitat, aquesta ha d’estar inscrita al Registre Municipal d’Entitats.
- En el cas de persones físiques, hauran de ser majors de 16 anys, estar empadronades al municipi des de fa un any i no podran ser membres de cap entitat representada en la Comissió.
Qualsevol admissió, ja sigui d’una entitat o d’una persona física, ha de ser aprovada per majoria simple en la reunió de la Comissió.
Alhora, tant l’Ajuntament com qualsevol entitat que formi part de la Comissió pot proposar una admissió perquè sigui aprovada per la Comissió amb el mateix quòrum.
Compartir: