Pla Educatiu d'Entorn (PEE)
Instrument de planificació d’accions educatives per a infants i joves de 0 a 18 anys
Sobre aquesta assemblea
Bona part de les actuacions en matèria d’educació de 0 a 18 anys s’agrupen sota el PEE on centres educatius, ajuntament i altres agents educatius treballen conjuntament per l’èxit educatiu.
El PEE, impulsat conjuntament per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament, és un instrument per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels infants i els joves, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la seva vida. S’adrecen a tot l’alumnat, i a tota la comunitat educativa, però amb una especial sensibilitat als sectors socials amb més dificultats per lluitar contra l’exclusió social i en favor de la igualtat.
Propòsit de l'acció
Els objectius i línies d’intervenció del Pla Educatiu d’Entorn són els següents:
OBJECTIU 1. Contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit escolar i educatiu
Línies d’intervenció:
- Promoció d’una escolarització equilibrada.
- Prevenció, detecció i intervenció davant l’absentisme i l’abandonament escolar.
- Acompanyament en la construcció d’itineraris educatius personalitzats.
- Orientació d’àmbit comunitari a l’alumnat 0-20 i les seves famílies.
- Coordinació entre centres i projecció comunitària de la xarxa de centres.
OBJECTIU 2. Potenciar l’educació en valors i el compromís cívic dels alumnes en un marc de convivència
Línies d’intervenció:
- Promoció de la participació de l’alumnat en espais de lleure i en el lleure educatiu.
- Incentivació de l’associacionisme infantil i juvenil i altres formes de participació.
- Promoció del Servei comunitari.
- Impuls d’accions orientades a millorar la convivència.
OBJECTIU 3. Potenciar la implicació de les famílies en l’educació dels fills i la participació en la vida escolar
Línies d’intervenció:
- Promoció de l’acollida a les famílies.
- Implicació de les famílies en l’educació dels fills i filles.
- Promoció de la participació de les famílies.
- Promoció de la formació de les famílies.
OBJECTIU 4. Promoure l'educació intercultural i l'ús de la llengua com a element de cohesió social
Línies d’intervenció:
- Promoció de l’educació intercultural.
- Promoció de l’ús social de la llengua catalana.
- Reconeixement i valoració de la diversitat lingüística i cultural.
OBJECTIU 5. Potenciar estils de vida saludable i fomentar la pràctica regular de l’activitat fisicoesportiva
Línies d’intervenció:
- Promoció d’estils de vida saludable des d’una perspectiva comunitària.
- Promoció de la pràctica regular de l’activitat fisicoesportiva des d’una perspectiva comunitària.
Objectiu metodològic: Potenciar el treball i l’aprenentatge en xarxa de tots els agents educatius que operen al territori
Organització interna
Les direccions del centres educatius, més representants de l’Ajuntament i de l’administració educativa, junt amb l’assessorament d’altres professionals, pensen, dissenyen i valoren les activitats que s’inclouen en el pla. I en fan el seguiment i n’aproven la memòria.
Hi ha dos òrgans de participació:
- La Comissió Representativa Institucional: reneix representants de la comunitat educativa i aprova la memòria i el pla d’acció anualment.
- El Grup de Treball del Pla Educatiu d’Entorn: reuneix les direccions dels centres educatius i responsables de l’Ajuntament i fan el seguiment de les accions. Es reuneix mensualment.
Compartir: