Amb l’aprovació de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’introdueixen diverses novetats per incrementar la participació ciutadana en el procediment d’elaboració de normes, entre les quals destaca la necessitat de sol·licitar, amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, l’opinió de ciutadans i empreses sobre els problemes que es volen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l’oportunitat d'aprovar-la, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. Per aquest motiu, l’article 133 regula la dita participació dels ciutadans.
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El Reglament del servei del mercat municipal té per finalitat obtenir una regulació eficaç del servei amb un sistema de gestió àgil i modern, amb una regulació de les condicions de les parades, dels drets i deures dels paradistes, de les normes de funcionament del mercat, i del règim d’infraccions i sancions, que busca el major detall de la regulació, per tal de garantir la màxima qualitat del servei i la màxima la seguretat jurídica dels agents econòmics que presten els seus serveis dins del mercat.
Aquesta iniciativa pretén:
Obtenir una reglamentació adequada i un marc normatiu actual.
Detallar i descriure els conceptes, drets, obligacions i deures, tràmits i procediments que comporta el servei i l’accés al mateix.
Convertir el mercat municipal en un servei públic eficaç, un mercat de referència que ofereixi serveis de valor afegit a la població.
Necessitat i oportunitat de l’aprovació del Reglament
L’Ajuntament ha promogut la redacció d’aquest Reglament per afrontar les següents necessitats:
La manca de regulació del servei.
La necessitat d’actualitzar i descriure de forma detallada el procediment de gestió del servei.
Estalviar gestions administratives i simplificar procediments.
És, doncs, oportú en aquests moments, després de l’experiència dels darrers anys, iniciar un treball tècnic incorporant-hi la visió de la ciutadania envers el servei.
Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
El Reglament comporta una major seguretat jurídica i una major clarificació i accés a la informació per part dels usuaris i usuàries del servei i per part dels operadors.
Un plantejament basat a no abordar aquestes actualitzacions restaria pes a la voluntat expressa de l’Ajuntament d’oferir una millor publicitat i transparència en els afers referents al servei del mercat.
Compartir