Consulta pública prèvia en relació al reglament regulador dels honors i distincions de l'Ajuntament
Procés participatiu per a l'elaboració del reglament regulador dels honors i distincions de l'Ajuntament
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en normativa
Amb l’aprovació de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’introdueixen diverses novetats per incrementar la participació ciutadana en el procediment d’elaboració de normes, entre les quals destaca la necessitat de sol·licitar, amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, l’opinió de ciutadans i empreses sobre els problemes que es volen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l’oportunitat d' aprovar-la, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores. Per aquest motiu, l’article 133 regula la dita participació dels ciutadans.
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El Reglament d’honors i distincions té per finalitat regular tot el que fa referència als honors, distincions, nomenaments honorífics i premis encaminats a reconèixer mereixements especials, qualitats i circumstàncies de persones o entitats que hagin contribuït o contribueixin a projectar el nom i prestigi de Montornès del Vallès, o que les seves accions tinguin repercussions beneficioses en alt grau per als ciutadans i ciutadanes del municipi.
Aquesta iniciativa pretén:
- Obtenir una reglamentació adequada al marc normatiu actualment vigent.
- Detallar i descriure els conceptes, procediments, etc
- Procurar una simplificació administrativa en la tramitació
Necessitat i oportunitat de l’aprovació del Reglament
L’Ajuntament ha promogut la redacció d’aquest Reglament per afrontar les següents necessitats:
- La manca de regulació en aquests aspectes.
- Necessitat d’actualitzar i descriure de forma detallada el procediment de concessió, procediments administratiu/tècnic de gestió dels aspectes descrits en el reglament.
És, doncs, oportú en aquests moments iniciar un treball tècnic incorporant-hi la visió de la ciutadania i de les entitats i associacions envers el Reglament.
Objectius de la norma
- Establir les normes de protocol que han de regir la Corporació i els seus membres
- Descriure en detall els honors i distincions que l’Ajuntament pot conferir.
- Establir els procediments de la seva concessió i revocació
- Fixar l’ordre de precedència en els actes que s’organitzin en el territori
Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
El Reglament comporta una major seguretat jurídica i una major clarificació i accés a la informació.
Un plantejament basat a no abordar aquestes actualitzacions restaria pes a la voluntat expressa de l’Ajuntament de Montornès d’oferir una millor publicitat i transparència en els afers referents amb el Reglament.
La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient poden remetre les seves opinions del 6 de desembre fins el 20 de desembre del 2022, emplenant la següent instància o a través de la plataforma Participa 311.
Compartir: