Amb l’aprovació de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’introdueixen diverses novetats per incrementar la participació ciutadana en el procediment d’elaboració de normes, entre les quals destaca la necessitat de sol·licitar, amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, l’opinió de la ciutadania sobre les qüestions a regular amb la iniciativa, la necessitat i l’oportunitat d’aprovar-la. Per aquest motiu, l’article 133 regula la dita participació dels ciutadans.
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
Les Instal·lacions Esportives Municipals són equipaments municipals ubicats als diferents barris del municipi on es desenvolupen diversos serveis, programes i activitats de caràcter esportiu o altres usos aprovats per l’ajuntament.
Possibiliten a la ciutadania llocs de pràctica esportiva, trobada, informació, formació, orientació i oci a través de la utilització multidisciplinar, tant individual com col·lectiva, dels diferents serveis, programes i activitats, i de la participació activa d'associacions, grups i persones usuàries, contribuint amb tot això a la creació d'hàbits saludables d’oci i a millorar la qualitat de vida de les persones.
Per tot això, cal fer un actualització del reglament d’ús de les instal·lacions esportives del municipi per modificar i ordenar alguns articles i incorporar-ne d’altres.
Necessitat i oportunitat d’aprovació
L’aprovació del reglament és un pas necessari per a la regulació i establiment del servei.
Si bé l’aprovació del Reglament d’ús de les instal·lacions esportives municipals respon a la necessitat de donar compliment a la normativa també en relació amb el principi de transparència, la regulació i l’afavoriment de la participació de la ciutadania en l’elaboració de la norma.
Objectius de la norma
L’objecte d’aquest Reglament és la regulació de l’ús de totes les instal·lacions esportives municipals
Regular el funcionament de les instal·lacions i del servei que es presta.
Garantir els drets i deures de les persones usuàries i del personal del servei.
Establir normes de conducte i de l’accés al servei.
Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
Un plantejament basat en no aprovar aquest reglament implica no oferir un servei de qualitat per a la ciutadania amb les garanties necessàries per a un correcte funcionament del mateix.
El reglament permet regular el funcionament del servei i facilita la seva prestació de manera clara i compartida per a totes les persones que en fan ús i pel personal del servei.
La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient poden remetre les seves opinions del 27 de març al dia 9 de d'abril de 2023, emplenant la següent instància o a través de la plataforma Decidim.
Compartir