Reglament d’ús dels mòduls d’aparcament tancat per a bicicletes al municipi de Montornès del Vallès
#reglament bicitancat Consulta prèvia del Reglament d’ús dels mòduls d’aparcament tancat (bicitancat) per a bicicletes al municipi de Montornès del Vallès.
Quant a aquest procés
Aquest servei consistirà en una xarxa pública d’aparcaments per a bicicletes en un recinte tancat, cobert, amb control d’accés, situat a l’espai públic o en equipaments municipals, ubicats a la Via Pública, al municipi de Montornès del Vallès.
Amb l’aprovació de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’introdueixen diverses novetats per incrementar la participació ciutadana en el procediment d’elaboració de normes, entre les quals destaca la necessitat de sol·licitar, amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, l’opinió de la ciutadania sobre les qüestions a regular amb la iniciativa, la necessitat i l’oportunitat d’aprovar-la. Per aquest motiu, l’article 133 regula la dita participació dels ciutadans.
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
Regular l’ús dels futurs aparcaments segurs de bicicletes a la via pública, és a dir, regular el funcionament del servei de “bicitancat”, que facilitarà la gestió del servei que pretén afavorir la mobilitat sostenible pel municipi i municipis del voltant.
Necessitat i oportunitat d’aprovació
L’aprovació del reglament és un pas necessari per a la regulació i establiment del servei.
Si bé l’aprovació del Reglament respon a la necessitat de donar compliment a la normativa també en relació amb el principi de transparència, la regulació i l’afavoriment de la participació de la ciutadania en l’elaboració de la norma.
Objectius de la norma
L’objecte d’aquest reglament és la regulació de l’ús per part de la ciutadania dels mòduls d’aparcament segurs per a bicicletes (bicitancat) al municipi de Montornès del Vallès.
- Regular el funcionament de les instal·lacions i del servei que es presta.
- Garantir els drets i deures de les persones usuàries i del personal del servei.
- Establir normes de conducte i de l’accés al servei.
Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
Un plantejament basat en no aprovar aquest reglament implica no disposar d’un marc reglamentari pel que fa a l’ús dels futura aparcaments segurs per a bicicletes, i per tant, no poder oferir un servei de qualitat per a la ciutadania amb les garanties necessàries per a un correcte funcionament del mateix i que tothom pugui gaudir del servei amb les màximes garanties de qualitat.
El reglament permet regular el funcionament del servei i facilita la seva prestació de manera clara i compartida per a totes les persones que en fan ús.
La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient poden remetre les seves opinions, mitjançant instància general o fer les aportacions corresponents a través d'aquesta plataforma des del 12 al 23 de febrer.
Compartir: