Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

REGLAMENT DE PARTICIPACIÓ DE MONTORNÈS - Consulta´l

Àmbits temàtics

Quins són els àmbits temàtics del PAM?

El Pla d’Actuació Municipal 2020-2023 s’estructura al voltant de 5 grans REPTES que Montornès ha d’abordar en els propers anys:

AVANCEM CAP A UN MONTORNÈS...

1.- INCLUSIU, amb OPORTUNITATS, i COMPROMÈS amb la IGUALTAT i el BENESTAR de les persones.

2.- PER VIURE, CRÉIXER i GAUDIR.

3.- CÍVIC, COMUNITARI i SEGUR.

4.- HABITABLE, CONNECTAT, VERD i SOSTENIBLE.

5.- AMB UNA GESTIÓ  OBERTA, PROPERA, TRANSPARENT i EFICIENT.


Cadascun dels REPTES es desglossa en objectius, i els objectius en projectes. Aquí presentem els reptes:

(Fes clic a cada títol per tal de poder veure les propostes relacionades amb cada Repte).

1.- AVANCEM CAP A UN MONTORNÈS INCLUSIU, amb OPORTUNITATS, i COMPROMÈS amb la IGUALTAT i el BENESTAR de la ciutadania.

L’Ajuntament de Montornès fixa com a principal prioritat d’acció per al proper mandat el reforç de les polítiques socials orientades a garantir les necessitats bàsiques de la ciutadania en les diferents etapes de la vida. En un escenari caracteritzat per una lenta recuperació dels efectes de la recent crisi i en una conjuntura econòmica incerta a nivell global, s’identifica com a pilar bàsic del benestar social, el suport a les persones i col·lectius més vulnerables (persones en situació de dependència, persones nouvingudes o persones amb diversitat funcional, entre d’altres). Aspectes com l’educació, l’empoderament juvenil, la lluita contra l’atur, l’accés a l’habitatge, o la cura de les persones grans, són altres objectius importants que han de contribuir a millorar el benestar de la població de Montornès. Finalment, el compromís i la solidaritat amb els reptes global als que ens enfrontem com a societat, i la igualtat, en tots els seus vessants, però especialment la igualtat de gènere, han d’esdevenir valors transversals a totes els actuacions municipals.



2.- AVANCEM CAP A UN MONTORNÈS per VIURE, CRÉIXER i GAUDIR.

Volem que Montornès es consolidi com un poble de serveis i equipaments en els que la seva ciutadania es senti afortunada de viure-hi i que estigui convençuda que és un bon lloc per créixer i, sobretot, un indret on gaudir en les diferents facetes de la vida. Així doncs, ens plantegem en primer lloc, construir un Montornès que contribueixi a protegir la salut de la seva població, fomentant hàbits saludables i lluitant contra tot tipus d’addiccions, i vetllant per la qualitat de l’entorn. Disposar d’unes bones instal·lacions esportives i una àmplia oferta cultural i lúdica són factors importants que ajuden al desenvolupament i creixement personal de la ciutadania, alhora que faciliten l’establiment de relacions socials i la cohesió de comunitats. Finalment, també es planteja la voluntat que Montornès esdevingui un municipi amb un teixit comercial dinàmic que permeti dur a terme compres en un entorn de proximitat i sostenibilitat, i amb un espai públic en bon estat i ben cuidat que faci agradable el passejar-hi.



3.- AVANCEM CAP A UN MONTORNÈS CÍVIC, COMUNITARI i SEGUR.

La seguretat sempre ha estat una prioritat per a totes les comunitats de persones. En aquest cas, des de Montornès, abordem la seguretat des d’un punt de vista de cohesió social, civisme i foment d’una concepció comunitària del municipi. Més concretament, ens plantegem com a objectius el potenciar la convivència a partir de promoure la participació social i enfortir el sentiment de pertinença a una mateixa comunitat, fomentar actituds cíviques i de respecte als altres i als seus drets, augmentar la millora la percepció de la seguretat i ésser un municipi referent per la qualitat i implicació del cos de policia local. Finalment, cal ésser perseverant i impulsar les actuacions necessàries per combatre una problemàtica de la nostra societat com és la violència masclista. Aquest eix incorporarà, doncs, actuacions orientades a eradicar-la.


4.- AVANCEM CAP A UN MONTORNÈS HABITABLE, CONNECTAT, VERD I SOSTENIBLE.

Si els tres primers reptes estan més centrats en l’atenció i serveis a les persones, aquest quart fa referència a l’àmbit territorial del municipi i a tot allò que li afecta. Així, plantegem treballar aspectes com l’ordenació urbanística, la millora de les urbanitzacions i zones residencials i l’ampliació i millora de la xarxa d’equipaments municipals. També es planteja la millora de la mobilitat, tant a nivell intern del municipi (connexió entre barris) com amb altres municipis, sempre des d’un enfocament que ajudi a potenciar la mobilitat a peu, no només com a modalitat sostenible de transport, sinó per reforçar altres aspectes com les relacions interpersonals que es produeixen a l’espai públic i que ajuden a reforçar el sentiment de comunitat, o el reforç al dinamisme comercial i cultural del centre del poble. Finalment, aquest repte es completa amb l’objectiu d’avançar cap a un Montornès compromès amb la transició energètica, de manera que s’impulsi l’estalvi energètic, l’ús d’energies renovables i el reciclatge de residus, així com es treballi per millorar la gestió l’aigua i la qualitat ambiental de l’aire. 


5.- AVANCEM CAP A UN MONTORNÈS amb una gestió OBERTA, PROPERA, TRANSPARENT i EFICIENT

Aquest darrer repte es concep com a transversal, ja que té a veure amb com ha d’evolucionar l’organització interna de l’Ajuntament i la seva interacció amb la ciutadania. Obert, proper, transparent i eficient, són adjectius que haurien d’acompanyar a tota l’acció de govern al llarg del mandat, i que haurien de ser inherents a totes les polítiques que s’impulsin. De forma més específica, en aquest repte es plantegen com a objectius augmentar nous canals de participació ciutadana, millorar la comunicació amb la ciutadania, i el teixit associatiu i empresarial, impulsar accions que permetin agilitzar i fer més transparent els processos administratius, i incorporar i aprofitar les noves tecnologies per millorar l’eficiència dels serveis que es presten a la ciutadania.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir